Menu
in

الداخلية الإيطالية: زيادة تدفق المهاجرين من ليبيا نحو إيطاليا بنسبة 152% عن العام الماضي

(FILES) This file photo taken on March 20, 2017 shows migrants waiting to be rescued from a sinking dingey off the Libyan coasal town of Zawiyah, east of the capital, on March 20, 2017, as they attempted to cross from the Mediterranean to Europe. An Italian prosecutor claims on April 23, 2017 charity boats rescuing migrants in the Mediterranean are in direct contact with people traffickers in Libya, reigniting a bitter row over what the aid groups defend as vital, life-saving operations. In an interview with Italian daily La Stampa, Sicily-based prosecutor Carmelo Zuccaro made his most specific claims yet over NGO activities off Libya, which the EU border agency Frontex recently described as tantamout to providing a "taxi" service to Europe. / AFP PHOTO / Abdullah ELGAMOUDI

قالت وكالة نوفا الإيطالية، الأربعاء، إن عدد المهاجرين غير القانونيين القادمين من ليبيا نحو السواحل الإيطالية زاد بنسبة 152% مقارنة بنفس الفترة من العام الماضي، مسجلة 10628 مهاجر، وفقا لبيانات الداخلية الإيطالية.

وقالت الوكالة إن أكثر من نصف هؤلاء المهاجرين قدموا من المنطقة الشرقية، مشيرة إلى أن هناك أسبابا مختلفة لهذه الزيادة، منها وقف الصيد الذي فرضته الحكومة الليبية في وقت معين من العام الماضي، حيث وجد 99 % من الصيادين الليبيين أنفسهم عاطلين عن العمل وبدون موارد ولم يعد أصحاب السفن الليبيون يتمتعون بفرصة استخدام سفنهم، التي اشتراها المهربون وفقا لمدير مكتب التنسيق لمنطقة البحر الأبيض المتوسط في المنظمة الدولية للهجرة “لورانس هارت”.

الجدير بالذكر أن بيانات وزارة الداخلية أظهرت أن تونس احتلت المرتبة الأولى أمام ليبيا في عدد المهاجرين غير القانونيين الذين وصلوا إلى الساحل الايطالي انطلاقا من أراضيها، مسجلة ما لا يقل عن 15537 مهاجرًا منذ بداية العام حتى 28 مارس، بزيادة قدرها 920‎%‎ مقارنةً بنفس الفترة من العام الماضي.

كُتب بواسطة ليلى أحمد

Exit mobile version